248
page-template-default,page,page-id-248,mkd-core-1.0,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,burst child-child-ver-1.0.0,burst-ver-1.3, vertical_menu_with_scroll,smooth_scroll,blog_installed,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Omgevingsmanagement

Omgevingsmanagement hoort bij alle fasen van een project, zelfs voordat een idee een project wordt. Vanaf het initiatief wordt een stakeholdersanalyse gemaakt om de stakeholders op de hoogte te stellen van de naderende activiteit.

Omgevingsmanagement is interactief: Het is luisteren naar de vragen, wensen en behoeften van de omgeving, het signaleren van kansen, bedreigingen en belangen en daar op een verstandige wijze mee omgaan.

Strategisch Omgevingsmanagement (SOM) is een aanpak gebaseerd op Mutual Gains, projectmatig werken en sociale psychologie. Een belangrijk uitgangspunt bij SOM is dat door de belangen achter de standpunten te analyseren komen tot een gedragen oplossing voor alle partijen.